Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Реферативна база даних (4)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Савушина І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
1.

Савушина І. В. 
Гігієнічна характеристика умов праці вчителів [Електронний ресурс] / І. В. Савушина // Український журнал з проблем медицини праці. - 2016. - № 2. - С. 45-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2016_2_6
Кількість учителів в Україні становить близько 586,6 тис. Основою діяльності вчителя є постійна необхідність багато говорити, читати в голос, навіть співати, що зумовлює професійну патологію голосового апарату. За даними статистики відмічається ріст захворюваності голосового апарату в учителів з 30 - 40 % у 60-ті роки XX ст. до 55 - 60 % на початку XXI ст. Оцінено гігієнічні умови праці вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Гігієнічне дослідження умов праці за показниками важкості та напруженості праці, мікроклімату, шуму, пилу та хімічних речовин, мікробіологічними показниками та тривалістю голосового навантаження було проведено на робочих місцях вчителів загальноосвітніх навчальних закладів м. Кривого Рогу за стандартними методиками, метрологічно повіреними приладами та обладнанням. Оцінку показників виконано згідно з наказом від 8 квітня 2014 року № 248 ДСНтаП "Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесі. Праця вчителя за показниками важкості відноситься до 2 класу допустимого. За показниками напруженості праця вчителя відноситься до 3 ступеня 3 класу шкідливого. Тривалість голосового навантаження протягом одного тижня значно коливається залежно від гучності та тембру голосу, рівня шуму на уроці, дисципліни, що викладається, статі та темпераменту викладача, обсягу матеріалу, що викладається, тематичного спрямування уроку та становить від (6,49 +- 0,06) на уроці хімії до (10,93 +- 1,20) на уроках алгебри, геометрії та в середньому становить (9,49 +- 1,63) год, що згідно з ДСНтаП відноситься до 1 класу оптимального. Сумарна кількість годин з напруженням голосового апарату протягом одного тижня в директора школи становить (22,75 +- 0,80) год, що згідно з ДСНтаП відноситься до 1 ступеня 3 класу шкідливого. Параметри мікроклімату на робочому місці вчителя як в теплий, так і в холодний період року значно варіюють, що пов'язано з розташуванням кабінету (поверх, кутовий кабінет, розташування вікон), наявністю або відсутністю централізованого опалення та відносяться до 1 ступеня 3 класу шкідливого. Під час своєї трудової діяльності вчитель зазнає впливу пилу переважно фіброгенної дії та шкідливих хімічних речовин, які характеризуються 2 класом допустимим. Рівень шуму на робочому місці вчителя значно варіює залежно від технологічного процесу на уроці та роботи, що виконується, і складає від 54 дБ під час виконання учнями самостійної роботи до 89 дБ під час колективної відповіді учнів на запитання вчителя. Так еквівалентний рівень шуму становить 85 дБА, відноситься до 1 ступеня 3 класу шкідливого. При дослідженні санітарно- мікробіологічних показників повітря робочої зони в класі було встановлено, що має місце поступове (протягом робочої зміни) забруднення повітря робочої зони вчителя бактеріями в межах гігієнічної норми. Висновки: умови праці вчителів загальноосвітніх навчальних закладів не відповідають гігієнічним вимогам за показниками напруженості праці, що відноситься до 3 ступеня 3 класу шкідливого, мікроклімату, що відноситься до 1 ступеня 3 класу шкідливого; за еквівалентним рівнем шуму, що відноситься до 1 ступеня 3 класу шкідливого. Тривалість голосового навантаження за тиждень у вчителя значно коливається та становить від (6,49 +- 0,06) до (10,93 +- 1,20) з середнім значенням (9,49 +- 1,63) год, що відноситься до 1 класу оптимального. У директора кількість годин з напруженням голосового апарату протягом тижня становить (22,75 +- 0,80) год, що відноситься до 1 ступеня 3 класу шкідливого, а в учителя початкових класів, який за сумісництвом є вихователем групи подовженого дня, - (27,52 +- 3,54) год, що відноситься до 2 ступеня 3 класу шкідливого.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.247 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Ковальчук Т. А. 
Ризик розвитку професійної патології голосового апарату у вчителів загальноосвітніх шкіл [Електронний ресурс] / Т. А. Ковальчук, І. В. Савушина // Медичні перспективи. - 2018. - Т. 23, № 3(1). - С. 105-112. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mp_2018_23_3(1)__18
Попередній перегляд:   Завантажити - 293.356 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Савушина І. В. 
Керування ризиком розвитку професійного ларингіту у вчителів [Електронний ресурс] / І. В. Савушина, О. І. Павленко // Вісник проблем біології і медицини. - 2019. - Вип. 1(2). - С. 94-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vpbm_2019_1(2)__20
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.987 Mb    Зміст випуску     Цитування
4.

Ковальчук Т. А. 
Ризик розвитку функціональних дисфоній і визначення адаптаційних можливостей до голосового навантаження у працівників голосомовних професій [Електронний ресурс] / Т. А. Ковальчук, І. В. Савушина // Український журнал з проблем медицини праці. - 2019. - Т. 15, № 2. - С. 146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2019_15_2_8
Функціональні дисфонії відносяться до числа розповсюджених захворювань серед працівників голосомовних професій. Вегетативна дисфункція говорить про функціональну недостатність діенцефальної області, в результаті чого відбуваються зміни в тембрі та нормальному режимі вібрації голосових складок. Нестійкість вегетативного балансу розглядається як пусковий механізм, який сприяє розвиткові та формуванню порушень голосу. Мета роботи - визначення ризику розвитку функціональних дисфоній та адаптаційних можливостей до голосового навантаження в працівників голосомовних професій. Адаптаційні можливості оцінювались за індексом Баєвського (АП), коефіцієнтом стресу (S), універсальним кардіореспіраторним показником (УК.РП), тривалістю індивідуальної хвилини (ІХ). Основним чинником змін кольору та тонусу голосових складок є голосове навантаження, коефіцієнт кореляції (r) таких зі стажем голосового навантаження достовірно високий (r = 0,82, <$E р~<<~0,05>; коефіцієнт детермінації r<^>2 = 67,2 %). Найбільші шанси зміни тонусу складок при значенні АП 2,1 - 3,2 у. о., тобто коли є напруження адаптації (відношення шансів OR = 60,9 +- 0,4: 2 = 345,8 <$E р~<<~0,001>, сила зв'язку - середня). У випадку відсутності функціональних порушень голосових складок зв'язок АП з тонусом майже відсутній. Збільшення АП вище норми на 0,1 у. о. веде до збільшення ризику пошкодження голосових складок на 0,27 (27,0 %). Тривалість ІХ в середньому складає (33,2 +- 2,0) с, у (61,5 +- 3,5) % випадків відмічались зміни в голосових складках, а в тих. що мали ІХ тривалістю (61,4 +- 2,8) с - лише в (30,8 +- 2,8) %. Тобто, психоемоційний стрес, пов'язаний з професійною діяльністю, збільшує ризик виникнення порушень у голосових складках вдвічі. Етіологічна частка такого психоемоційного стресу дорівнює 49,8 %. Рівень стресу вищий ніж 1,12 у. о. збільшує кількість випадків порушення кровообігу в голосових складках на 50 % і тонусу на 24,8 %. Найбільші шанси зміни тонусу голосових складок при значенні УКПР 3,5 - 4,5 у. о., тобто коли є напруження адаптації і є субкомпенсація (відношення шансів OR = 1,72 +- 0,04; <$E chi sup 2> = 41,8, <$E р~<<~0,3>; сила зв'язку - середня). Висновки: адаптаційний потенціал суттєво впливає на якість кровообігу в голосових складках і має тенденцію до зростання залежно від стажу голосового навантаження. Психоемоційний стрес, пов'язаний з професійною діяльністю, збільшує ризик порушень у голосових складках вдвічі. Найбільші шанси зміни тонусу голосових складок при значенні універсального кардіореспіраторного показника 3,5 - 4,5 у. о.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.754 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Савушина І. В. 
Санітарно-гігієнічна характеристика умов праці та стан здоров’я вчителів [Електронний ресурс] / І. В. Савушина // Medical science of Ukraine. - 2018. - Vol. 14, № 1-2. - С. 75-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnmu_2018_14_1-2_14
Попередній перегляд:   Завантажити - 450.801 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського